Bankomat söker en system- och förvaltningsansvarig

24 mars 2023

Bankomat söker dig som är vill vara med och skapa nya förutsättningar i IT-teamet i rollen som System- och förvaltningsansvarig för vårt framtida kärnsystem. Vill du bidra i en viktig samhällsfunktion och arbeta långsiktigt samt bidra med din kompetens tror vi att du kan vara rätt kandidat för rollen.
Bankomat genomgår en spännande transformation och ökar sitt uppdrag med ansvar för hela värdekedjan för värdestransport till uttag i den välkända blå automaten och tekniken står i centrum av den resan.
Bland drygt 40 medarbetare får du möjlighet att göra skillnad samt både utmanas och utvecklas.

Om rollen

Som System- och förvaltningsansvarig för vårt Cash Management System, CMS, kommer du att vara med hela vägen från start till mål gällande implementering, användning och utveckling av vårt nya kärnsystem.

Du blir en viktig del av teamet som jobbar aktivt jobbar med affärs- och verksamhetsutveckling och IT som har stor påverkan på hur vår transformation oss mot agilt arbete i tvärfunktionella team. Hos oss blir din röst hörd. Korta beslutsvägar och vilja att skapa de bästa lösningarna tillsammans är förutsättningarna som väntar dig.

I vardagen möter du vår verksamhet och är länken mellan verksamhetens behov och beroenden och leverantörer bland annat Tietoevry i Norge.

Konkret betyder det bland annat: 

  • System- och förvaltningsansvar för kärnsystemet, CMS.
  • Koordinera olika typer av tekniska initiativ inom både systemutveckling och infrastruktur.
  • Utveckling – koordinera och följa upp utvecklingsfrågor gentemot verksamheten och leverantörer, och tillsammans med verksamheten säkerställa framdrift i arbetet.
  • Leverantörsuppföljningsmöten tillsammans med verksamhetsansvarig.
  • IT-incidenthantering – enligt framtagen incidentprocess, uppföljning incidenter tillsammans med incidentmanager som lyfts vidare till leverantörer samt aktivt medverka som support i generella IT-frågor som berör systemen.
  • Budget – löpande uppföljning innehavande budgetår samt planering inför kommande budget år tillsammans med verksamheten. Säkerställa ROI.
  • Tolkning av IT-avtal.
  • IT-styrning avseende IT-ekonomi för systemet.
  • Bistå med projektledning i några av de initiativ som pågår i verksamheten.
  • Delta i revisioner, riskanalyser, kontinuitetsarbete. 

Din kompetens & profil

Du har stor förståelse för både verksamhet och IT:s perspektiv. Du är lösningsorienterad och engagerad och har en god kommunikativ förmåga.

Vi tror att du har +7 års erfarenhet inom utveckling i roller som systemutveckling, krav, analys och/eller design samt har arbetat i tvärfunktionella team.

Vi ser gärna att du arbetat med:

  • Bank, finans och/eller värdeverksamhet
  • ITIL
  • Agila arbetssätt
  • PM3

Du behöver kunna arbeta obehindrat på både svenska och engelska.

Vi gillar att kroka arm och jobba tillsammans. Gör du?

Vårt erbjudande till dig

Var med på en utvecklingsresa för en samhällsviktig tjänst.

Bli en del av ett team med en tydlig och coachande ledare.

En arbetsplats att längta till! Centralt i Stockholm där kollegorna samlas minst tre dagar/vecka.

Vill du bli en del av ett varmt, kompetent och inkluderande team, sök idag!

Vi arbetar agilt även i rekrytering och träffar kandidater löpande! I den här rekryteringsproccessen arbetar vi med vår partner Amendo Tech. Vid frågor om rollen eller om oss är du mer än välkommen att kontakta Hanna Dynesius 0702-240490 eller AnnSofie Bott 0704-201912.

Varmt välkommen till en ny start tillsammans med oss!

Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som finns på fler än 500 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. I 250 av våra automater erbjuder vi även de vanligaste valutorna euro, brittiska pund och amerikanska dollar.

Bankomat har även inlett ett arbete för att kunna starta egen värdehantering. Syftet är att själva kunna transportera kontanter mellan företagets depåer och automater.

Kännetecknande för vår organisation är att vi arbetar med komplexa tjänsteleveranser och arbetar kontinuerligt med förändringsarbete och innovation. Vi är ca 40 medarbetare som arbetar tillsammans i en platt organisation. Bankomat erbjuder en utvecklande roll på en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Läs mer www.bankomat.se