16 november, 2022

Vi söker en HR Business Partner

Lockas du av att få vara med och bygga upp struktur, rutiner och processer inom HR-området? Är du en engagerad och relationsskapande person, med erfarenhet av brett HR-arbete, som brinner för att jobba verksamhetsnära och stötta chefer och medarbetare i alla förekommande HR-frågor? Kommer du till din rätt i en familjär, hjälpsam och föränderlig miljö där man sätter laget före jaget? Då kan du vara Bankomats nya HR Business Partner!

Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering med uttagsautomater på fler än 500 orter i Sverige. Bankomat har inlett ett förberedande arbete för att starta upp en egen värdehantering med syfte att själva kunna transportera kontanter mellan företagets depåer och automater. Verksamheten kommer därmed att växa och vi behöver därför stärka upp med ytterligare en kollega som tillsammans med HR-chefen vill bygga och utveckla HR-funktionen för att stötta verksamhetens chefer och medarbetare. Vill du vara med på den här spännande resan?

Om rollen
Rollen som HR Business Partner är ny inom företaget och du kommer tillsammans med HR-chefen att få vara med och bygga upp rutiner och processer inom HR-området för den nya delen av verksamheten. Utöver detta kommer du också att driva flertalet HR-processer för bolaget i stort.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta;

  • vara delaktig i att strukturera upp HR-processerna för den nya verksamheten
  • driva rekryteringsprocesser, i vissa fall i samarbete med leverantörer
  • stötta och coacha cheferna i alla förekommande HR-processer och villkor utifrån lag, kollektivavtal och interna rutiner och policys
  • leda och stötta cheferna i processerna för utvecklingssamtal, kompetensutvecklingsplaner, lönerevision mm
  • stötta chefer i rehabiliterings- och individärenden
  • ansvara för att utveckla processen för lönekartläggning och jämställdhetsarbetet
  • koordinera det lokala arbetsmiljöarbetet inom huvudkontoret och övriga enheter i bolaget
  • koordinera samarbetet med outsourcad lönefunktion samt viss löneadministration
  • ansvara för kommande HR-system

Vem är du?
Vi söker dig som har god erfarenhet av rekrytering och minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete i en verksamhet med kollektivanställda. Du har goda kunskaper inom arbetsrätt och har självständigt drivit fackliga förhandlingar. Har du rekryterat personal till säkerhetsklassade tjänster är det meriterande.

För att trivas hos oss ser vi att du är en prestigelös och teamorienterad person med ett starkt engagemang. Du har ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt förhållningssätt med förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt och att balansera operativa såväl som strategiska frågor utan att tappa fokus på vad som behöver prioriteras. Då vi står inför en förändringsresa är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och får energi av att vara i en verksamhetsnära roll där du får möjlighet att vara med och påverka. Rollen innebär många kontaktytor varför vi ser att du är bra på att skapa relationer och stimuleras av att utveckla både organisationen och medarbetarna i den.

Ansökan och övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om 6 månader. Kontoret ligger centralt i Stockholm city och vi erbjuder en hybrid lösning där man har möjlighet att varva kontorsarbete med arbete hemifrån.

I denna rekrytering samarbetar Bankomat AB med Jurek HR. Du söker tjänsten via annonsen och vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Strååt på [email protected] alt 076-002 69 75 eller researcher Isabella Hultén på i[email protected] alt 076-002 69 08.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer om Bankomat AB
Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som finns på fler än 500 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. I 250 av våra automater erbjuder vi även de vanligaste valutorna euro, brittiska pund och amerikanska dollar.

Bankomat har nu inlett ett förberedande arbete för att kunna starta egen värdehantering. Syftet är att själva kunna transportera kontanter mellan företagets depåer och automater. Kännetecknande för vår organisation är att vi arbetar med komplexa tjänsteleveranser och arbetar kontinuerligt med förändringsarbete och innovation. Vi är idag ca 40 medarbetare som arbetar tillsammans i en platt organisation. 

Bankomat erbjuder en utvecklande roll på en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Läs mer och ansök här.