Vi söker en junior projektledare till Lokaliseringsavdelningen
26 juli 2022
Vill du arbeta med ett samhällsviktigt uppdrag i ett bolag där samhällsfrågorna aldrig har varit mer aktuella än nu. Dessutom har vi ett av Sveriges mest kända varumärken!
Bankomat befinner sig i en spännande fas där ständiga förbättringar och nya idéer finns på agendan i vår ambition att skapa en innovativ företagskultur. Nu är vi i behov av förstärkning i form av en junior projektledare som kan bidra med koordinering av ärenden för att säkerställa drift och tillgång till kontanttjänster. Vill du bli vår nya medarbetare?
Junior Projektledare Lokalisering
Som projektledare hör du till Lokaliseringsavdelningen inom Bankomat som består av 8 personer. Avdelningen ansvarar för automaternas placeringar utifrån marknadsbehov, geografisk täckningsgrad samt att placeringarna uppfyller de koncept, krav och anvisningar som gäller. Vi arbetar med hela kedjan från lokalsök till färdig etablering av kontantautomater. Inom avdelningen finns även funktionen Drift och Support som övervakar och säkerställer tillgängligheten och koordinerar serviceärenden.
Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
I rollen som junior projektledare bidrar du till löpande förvaltning av automatinfrastrukturen genom att driva egna ärenden. Vilket innebär att verkställa beslut om automaters placeringar och tekniska uppgraderingar. Du blir också viktig i arbetet med att säkerställa att vår drift och supportfunktion fungerar tillfredsställande. Du tar emot, prioriterar och agerar på, eller koordinerar händelser som rapporteras in. Dessa gäller både gestaltning, rumsförvaltning och enklare teknikhändelser enligt uppsatta samarbetsprocesser med leverantörer. I rollen ingår även uppföljning av leverans och kvalitet, sammanställning av statistik, framtagande av rapporter och uppdatering av arbetsrutiner.
Du rapporterar till chefen för lokalisering och arbetar tätt ihop med kollegorna på hela bolaget. Andra viktiga kontaktytor är vårt outsourcade driftbolag, värdebolag, fastighetsägare, banker och andra leverantörer. Vårt kontor är centralt beläget i Stockholm.
Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning alternativt förvärvat motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Har du erfarenhet från service/support eller hantering av ärendeflöden så är det värdefullt. I denna projektledarroll ser vi gärna att du förutom att ha ett starkt inre driv, trivs av att vara spindel i nätet. Du tycker om att ge service och har en förmåga att bemöta andra på ett positivt sätt. Rollen innehåller en del administration så du behöver också gilla att hålla ordning och reda. Du är trygg i dig själv, är tydlig i din kommunikation, och har en förmåga att prioritera, och fatta beslut med fokus på problemlösning i varje unikt ärende.
Som person är du en engagerad lagspelare som även kan arbeta självständigt.
För att trivas här och nå framgång i ditt uppdrag är det viktigt att du är prestigelös, öppen för förändring och lärande samt har en vilja att utvecklas.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i Excel.
Vad erbjuder vi dig?
I den här rollen får du vara med och utveckla Bankomat ytterligare. Du får stor möjlighet att påverka och göra skillnad i ett bolag där laganda, prestigelöshet och framåtanda genomsyrar företagskulturen. Du får möjligheten att vara del av ett varumärke som de flesta i Sverige känner till och som framför allt utifrån vad som sker i omvärlden upplevs som samhällsviktigt.
Bankomat AB erbjuder en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Teamet du blir en del av är väl fungerande och stämningen är god, arbetsklimat är öppet där både personer och kompetenser kompletterar varandra väl.
Ansökan och mer information
I den här rekryteringen samarbetar Bankomat AB med Compass. Du söker tjänsten via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 15/8. För mer information om bolaget och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Compass ansvariga konsult Susanne Bryhn 070-531 34 25.