8 juli, 2022

Vi söker en System & Förvaltningsansvarig

Vill du vara med och vara en del av ett fantastiskt gäng med stort leveransfokus på Affärsutveckling & IT på Bankomat. Har du erfarenhet av att arbeta som systemansvarig och lockas av att ta ett ansvar för flera system inom förvaltning? Gillar du dessutom att ha bredd i ditt ansvar, påverka, förbättra och hjälpa till där det behövs, då kan detta vara helt rätt för dig!

Om rollen
Tyngdpunkten i rollen som systemansvarig på IT-delen av Affärsutveckling & IT ligger på att utveckla och förvalta det absolut viktigaste kärnsystemet som vi använder för att förse allmänheten med våra tjänster. Vi har en outsourcad IT-miljö så det finns en tät dialog med leveransansvarig på IT, våra systemleverantörer, arkitekt, releasemanager, incidentmanager, produktutvecklare och systemägare.

Vi tar fram förvaltningsplaner för våra IT-system tillsammans med leveransansvarig på IT, systemägare och systemleverantör som vi sedan följer upp månadsvis.

Vi använder oss av vår utvecklingsprocess och ITIL för att beställa förändringar hos våra systemleverantörer.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:

  • Koordinera olika typer av tekniska initiativ, både systemutveckling och infrastrukturutveckling
  • System- och förvaltningsansvar för två av Bankomats kärnsystem
  • Utveckling – koordinera och följa upp utvecklingsfrågor tillsammans med leveransansvarig på IT gentemot verksamheten och leverantörer, och tillsammans med verksamheten säkerställa framdrift i arbetet.
  • Leverantörsuppföljningsmöten tillsammans med leveransansvarig på IT
  • IT-incidenthantering – enligt framtagen incidentprocess, uppföljning incidenter som lyfts vidare till leverantörer samt aktivt medverka som support i generella IT-frågor som berör systemen.
  • Budget – löpande uppföljning innehavande budgetår samt planering inför kommande budget år tillsammans med leveransvarig IT och verksamheten. Säkerställa ROI dvs. att värdet/ effekterna överstiger kostnader i det löpande förbättringsarbetet.
  • Tolkning av IT-avtal
  • IT-styrning avseende IT-ekonomi för Kärnsystemet
  • Ansvarig för termkatalog
  • Projektledning
  • Delta i revisioner, riskanalyser, kontinuitetsarbete (Planer och aktiviteter

Din kompetens

  • Du har en utvecklarbakgrund ca 5–7 år där du varit med och utvecklat system till kärnverksamhet inom finanssektorn. Det är en fördel att du har erfarenhet av flera discipliner inom systemutveckling såsom kravställare, analys & design och programmerare.
  • Du har arbetat framgångsrikt med att utveckla leverantörssamarbeten och har erfarenhet av att vara beställare av förändrad och ny funktionalitet.
  • Du har tidigare erfarenhet som systemansvarig eller systemförvaltare – har god förståelse för applikationer och integrationsteknik.
  • Du trivs i en bred omväxlande roll där du jobbar med olika projektinitiativ och kravställande.
  • Du är en relationsbyggare som gärna tar ansvar, leder och driver olika initiativ med ett pragmatiskt förhållningssätt.
  • Som person har du starkt driv att vilja förbättra och leverera, är prestigelös och gillar att ta brett ansvar. Det kan vara en stor fördel om du har erfarenhet från mindre organisationer med outsourcad miljö.
  • Meriterande är om du har kunskap avseende ITIL, förvaltningsmodeller (PM3 el liknande) och har arbetat med stora systemleverantörer.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande och drivande roll där du rapporterar till CIO och arbetar nära både IT, systemleverantörer och verksamheten. Utöver detta så välkomnas du in i en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Bankomat befinner sig i en spännande fas där ständiga förbättringar och nya idéer finns på agendan i vår ambition att skapa en innovativ företagskultur. Vi har nyligen tagit fram en roadmap och IT-strategi och du kan bidra till att skapa en stark framtida IT-plattform som stöttar verksamheten.

Ansökan och mer information
I den här rekryteringen samarbetar Bankomat AB med Compass. Du söker tjänsten här och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 20/8. För mer information om bolaget och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Compass ansvariga konsult Susanne Bryhn 070-531 34 25. Varmt välkommen med din ansökan!