Personuppgifter på Bankomat
Bankomat AB behandlar en stor mängd personuppgifter för att det ska vara möjligt att sätta in och ta ut kontanter i våra automater.
För att skapa säkerhet och trygghet för användare av våra automattjänster och för våra anställda, har vi också kamerainspelning vid de flesta automater och på våra fordon. Våra väktare är också utrustade med kameror som de bär på sin uniform.
När Bankomats kundtjänst kontaktas, tar vi normalt emot kontaktuppgifter.
Gemensamt för all behandling av personuppgifter är att vi endast använder uppgifterna för bestämda ändamål och att vi endast sparar uppgifterna så länge som de behövs. Bankomat har en hög nivå på skydd av personuppgifter och är mycket måna om att följa regler och rekommendationer.
Borttagning eller rättning av data
Om du har frågor om vår behandling av personuppgifter, vill ha eventuellt felaktiga uppgifter rättade, vill få vissa uppgifter raderade eller har klagomål på behandlingen så är du alltid välkommen att kontakta vårt dataskyddsombud på [email protected].
Observera att dina uppgifter om kort- och kontonummer har samlats in av din kortutfärdare (din Bank) och att det är till din bank du ska vända dig om du har frågor eller önskemål om rättning eller radering av uppgifter eller andra önskemål.
Du är också välkommen att kontakta vår kundtjänst på följande sätt:
E-post: [email protected]
Telefon kundservice: 010-588 90 90
Mer information
Detta dokument beskriver Bankomat ABs behandling och dina rättigheter som registrerad i mer detalj: Bankomats behandling av personuppgifter
Personuppgiftsansvarig
Bankomat AB
Holländargatan 10
111 36 Stockholm
Organisationsnummer: 556817-9716